L’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques organitza la jornada: Què funciona en educació?

Avui, al costat de les competències cognitives “clàssiques”, relacionades amb àrees com les matemàtiques o la llengua, existeix un altre conjunt d’habilitats de gran rellevància per al desenvolupament personal i les oportunitats socials dels infants i els joves del segle XXI. Parlem d’aquelles habilitats que fan referència a l’aprendre a aprendre, a la motivació, l’autonomia, d’autoregulació i el pensament crític. Però parlem també d’aquelles competències que entrarien en el terreny socioemocional: consciència personal, autoestima, autoeficàcia i resiliència, empatia, capacitats interpersonals, etc.

Fa un temps que, sobretot en els països anglosaxons, s’han començat a avaluar de forma rigorosa els impactes de programes educatius adreçats a treballar aquestes competències. Què ens diu aquesta evidència? Innovacions curriculars, accions tutorials, projectes artístics, de valors, de gestió d’emocions, conflictes i pràctiques de risc, d’autoaprenentatge…, aconsegueixen millorar les competències socioemocionals i regulatives dels alumnes? Com es defineixen aquests aprenentatges i com es mesuren? Acaben aquests guanys repercutint en els resultats acadèmics? Quines experiències tenim a casa nostra que treballin en aquesta direcció? Com podem aprofitar l’evidència acumulada per millorar aquestes experiències?

La finalitat d’aquesta jornada és donar resposta a aquests interrogants. Amb aquest propòsit, es comptarà amb la presència de Maurice Elias, qui oferirà la conferència inaugural. El professor Elias és director Social-Emotional and Character Development Lab (http://www.secdlab.org/), de la Rutgers University, i un dels més reputats experts internacionals en l’estudi i desenvolupament de programes efectius en l’àmbit dels aprenentatges no cognitius. La jornada inclourà la presentació de revisions d’evidències sobre l’efectivitat dels programes per treballar les competències socioemocionals i les habilitats metacognitives, així com diferents espais de debat, reflexió i bones pràctiques al voltant d’aquests temes.

La data de realització és el 17 de novembre de 2016, al Palau Macaya, Passeig de Sant Joan 108,  08009 Barcelona. La capacitat de la sala és de 150 persones.  Es requereix inscripció.Es disposarà de traducció simultània anglès-català.

La jornada s’adreça a totes aquelles persones i institucions vinculades al món educatiu i/o interessades a conèixer què funciona en l’àmbit de l’atenció a la diversitat: administració educativa, equips directius i docents dels centres educatius, AMPAs, entitats de lleure educatiu, organitzacions filantròpiques, estudiants, etc.

Més informació: http://www.ivalua.cat/newsletter/newsletter.aspx?iddirect=201

 

Deixa un comentari